torsdag 21 december 2017

Elavbrott.


Förra veckan hade vi p.g.a oväder och tung snö strömavbrott i tre timmar.
Vi hann få mat,
så det var i princip ingen fara med oss.
(Läs MrJärki...som förvandlas till en skäggig bridezilla om han blir utan mat eller försenad mer än 6min.)

Så vi satt lugnt i soffan mätta och nöjda och invänta tv-nyheter.
Då gick strömmen.
Inget extra med det, vi bor på lande så vi är ganska vana,

Jag gick runt och tände batteri  ljus och vanliga, så vi fick en ganska mysig belysning.
Först satt vi och prata och planera kommande vecka,
vem är var och vilken tid, vem sköter vad......
Det tog 10minuter
....och om diskussionen hade fortsatt så visste jag med 15 års erfarenhet, att jag lyckas få ett mindre världskrig till stånd.

MrJärki tog till sin pannlampa och börja läsa.
Min telefon höll på att dö batteridöden så den var det inte att röra.
Så jag satt tyst och stilla en liten stund.
Tills jag fick den briljanta idén att nu möblerar vi om i vardagsrummet.
Behöver jag säga att MrJärkis min under pannlampan
inte var *jippiiijooodetgörvi*

Så i ljusets sken bytte de stora möblerna plats.
-näe int så där...
-vi flyttar tillbaka...
-lägg pannlapparna under nu bara, inte behövs här tömmas något vitrinskåp.

Sen har vi också en hel vägg med bokhylla...och proppfull!
Alla bord och stolar var fulla med böcker när hyllan tömdes och flytta in i gästrummet.
förutom en del, som inte ryms.
Så det resultera i att böckerna måste gås igenom.
Två Ikea kassar överlopps.




Plus att jag miste två hyllor när dockhuset flytta bort från golvet.
Men gillar att golvet är tomt.

Vid dethär laget knäppte MrJärki händerna
- voj herreguud ge mej strömmen tillbaka!

Och visst kom den...och du söta öde hur vårt hushåll såg ut.

Han jag bor med gav mej en blick,
tog sin bok och låste in sej på tuppen.

Nu håller han nog med mej att det blev bättre som vi har nu.
Bilder kanske senare.
Nu är det en enda tomte verkstad hela rummet.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...