måndag 5 september 2016

Tredje pris i brottning!!

Det finns inte så många medaljer eller pokaler hemma hos oss,
Och dom få som finns,
typ silver sked i skidning och MrJärkis idrottspris förstås,
finns gömda på vinden.
Okey alla mina kanontian medaljer leker småttorna med..
Och dom står inte för stora idrottsprestationer,
utan medalj för att ha dansat
och druckit mängder med vin i Ekenäs ett veckoslut.

Så därav köpte jag mej en pokal,
i brottning,
på ett lopptorg i Lovisa förra helgen.

Och en brottning har våran renovering varit minsann..
Tidbrist..inpirationsbrist...pakkopulla helt enkelt.
Fast på slutrakan bet oss tapetklister flugan så pass
att  MrJärki börja prata om en gammalstuga...

Tur att jag har ett tredje pris i brottning,
så jag däcka honom i renoveringsdammet innan hela meningen kom över hans läppar.

Nu vill jag ha städigt och mysigt omkring mej.

Mitt 4åriga barnbarn kommentera:
-famo..du har nog lite råddigt här hemma!
-vet du vad Roni...famo har tappat dammsugaren!
- har du det!! säger de stora frågande ögonen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...