fredag 9 september 2016

Sovrummets nya look

Jag har en vit rosen krans i någotslags papper,
som hängt med många år redan...
blåser bara med hårfönen dammet av den ibland.
Det här är den slags blommor jag klarar sköta!!

I "gulahuset" hängde den i vårat sovrum,
här har den lite trist lutat mot väggen uppe på vitrin skåpet, och i vardagsrummet.
Nu hänger den på väggen igen, och i sovrummet.

Tidigare var alla våra väggar vita, hela bostaden hel vit.
Eller egentligen smutsiga vita väggar.

Det blev för vitt, när också alla våra möbler var vita.
Jag gillar det vita och ljusa... men inte såå vitt.
Därför är alla målade ytor nu GRÅA.

Nu har vi det lite som i "gulahuset".... hemtrevligare liksom.
Alla väggar hade där en "färg", en tapet.

Här ser ni nya tapeten i sovrummet.
De tre andra väggarna är grå målade, inte vita som det ur på bild.
Sovrummet fick också nya mattor. Dom köpte jag av en kvinna som virkar på beställning.
Jösses vad det finns duktigt folk...

Plåt tavlan på mitt nattduksbord har jag hittat på loppis.
Passa in i färgerna precis, och visst är texten passlig också,

Gardinerna är linne knytlängder från Miljögården.
De hängde tidigare i vardagsrummet men passar nu bättre till sovrums färgerna.
Återanvändning!!


Sen finns det ännu en tv på motsatta väggen...
och min gamla (läsa-en-bok-och-somna-med-glasögonen-på-näsan) fåtölj.
Den måste vara bekväm också av den orsaken att i den tar jag mina maraton telefonsamtal.
Man skvallrar galant i timmar utan att aktern domnar ;)


Sänggaveln saknar ännu sitt överdrag, för inget av ALLA de gamla passar nu.
Men problemet är att fast tyget finns till nytt tätt intill sy maskinen, så händer det inget.
Köket är också utan gardiner, av den samma orsaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...