måndag 11 april 2016

Måla...utan lov.

Igen ...kan man nästan säga.
Eller visst får jag måla... men under MrJärkis uppsikt.

Förra måndagen packa han väskan, 
och styrde bort hemifrån för heeeela veckan.
Han kom säkert inte ens upp på motorvägs ramppen så korka jag målburken.
Bråttom var det också,
för jag skulle själv till kvällstur... men före det på uppdrag med mamma.



Vi har två bord i vårat lilla bo. Ett stort i vardagsrummet och ett litet i köket...
och båda bordsytorna i fel färg. Fast inte numera. 
Nu är jag super nöjd.  Får jag presentera mitt vita fina bord!!
Nu behöver jag "aldrig" mera gömma bordet med duk,,,



Här är helgens dukning...det blev ännu en sista gång som blinipannan plockades fram.



Annars gick min "singel" vecka för snabbt...visst kolla jag varje kväll om det fanns mördare under bastulaven eller klädrummet,
plus att jag dubbelkolla att inte min nyckel hängde i ytterdörrens lås.
Det har liksom också hänt......-suck-
En eftermiddag blev jag med över en timme ledigt före en kvälls skolning på jobbet.
En snabb runda på Laura Ashley i gamla stan,
kom ut med lite tillbehör för min "kärringkväll" nästa vecka,
Från gamla stan till följande favoritställe.... Blomsterhuset.
Köpte en knippe snittblommor...allt möjligt i passlig färg.
Hade hittat hemma två oasis block som jag nu tänkte använda.
Hade nog behövt ännu lite brudslöja till, för att dölja oasisen....
Men det blev en jätte uppsättning iallafall, och allt för att pryda mitt vita bord.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...