fredag 18 mars 2016

Påsk pynt för kvinnor med dåligt tålamod.

Hitta i en tidning hur man gör stora påskägg i gips.
Det som gjorde att jag blev intresserad var att det verka lätt, såttigt men lätt.
Och det var det också...svåraste var att blåsa ballongen i rätt storlek.



Först gick jag in på apoteket, eller allra först sökte jag Tiimari....är det faktiskt så länge sen jag gjort någonting att en hel kedja har slutat...
Nå men apoteket hade gipsband i sitt källarlager.
Jag klippte i passliga längder bandet...doppa i ljummet vatten och sen placera jag det våta gipsbandet på ballongen.
Det lönar sej att ha en skål att kunna sätta ner ballongen i.

Några timmar och gipsen är så torr att man kan spräcka ballongen.




Man kan naturligtvis inget vått sätta i äggen, men jag har en plastpåse runt Tété blommans muld så månne det inte skall klara sej.




4 kommentarer:

  1. Det blev snyggt :)
    Trevlig helg!
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Super fina ägg!
    Låter klåttigt men skojigt, jag tror att jag skulle mest
    behöva hjälp med att blåsa ballongerna.
    Trevligt veckoslut!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag blir lite yr av att blåsa ballonger och annars också så gillar jag inte att klotta ;)
      Men tack jo jag gillar också mina ägg.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...