onsdag 6 januari 2016

Något gott till kaffe...

Inspirerad av Monica på bloggen Mina två hem 
klicka jag fram från datorgömman lite godheter som jag bakat eller bara rört ihop. 
Ibland lyckas det... och fiffiga människor visar inte sina misslyckanden.





Botten av färdig-smul-påse bara tillsatt farinsocker för ytan är vill jag minnas tranbär eller lingon...

 Citronmarängpaj... en gammal gammal goding, Alltså kakan.. inte han i soffan....
 Dethär var ett Fazer recept. Fullständig flopp och inte ens god.

 Morsdagskakan apelsin-choklad supergod och lättlagad minns jag.

 Äppelrosor iett skede i våras baka alla äppelrosor i höstas blev det sen laxrosor som också var goda.

 Solis sommarpaj ett måste genast första rabarbern kommer. Här ogräddad...



 Rocky Road.... syndigt gott.

 Mugcake...perfekt när sockersuget drar.... och äppelroskaka på väg in i ugnen.





 Cakepops till en liten pojkes födelsedag ......och bondost och junttalimppa.









 En Pollykaka som jag inte gilla...baka bara en gång.

 Baconrosor med ägg.................och såhär skall en macaron inte se ut...








1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...