måndag 21 december 2015

Mina julkort skall ni inte vänta på...

Kommer inte med posten... i år heller.
Jag satte en slant i grytan i stället för att stilla mitt dåliga samvete.

Jag beundrar alltid alla som gör sina kort själv.
Klipper och klistar...
men då när de skall skickas, liksom absolut sista dagen,
så är de små limdränkta pappersdrömmarna ogjorda iallafall.
Så det är lättare att göra beslutet genast man snubblar över första insamlings grytan.

Men visst fick vi till det iallafall i vårt lilla hushåll.
Eller.. allt var lugnt ända tills MrJärki, den olyckan,
börja packa in sina julklappar härom kvällen.
Inte ett paketkort i hela hushållet!!
Och vad gör då den perfekta hushållerskan ...
jo fram med kort ingredienserna och vips (1 timme) senare..
Levererar hon paketkort!!!

 Normala människor brukar skydda julduken då de limmar och klipper...men inte jag.
Fast det ligger i släkten...min famo berätta att då fafa kom från stan med nyinköpt tjära så börja han genast tjära båten med den finaste stadsskjortan på ännu...





3 kommentarer:

  1. Jättefina paketkort du fixat! Jag glömmer oxå alltid att köpa paketkort ;)
    Jag önskar dig en riktigt God och Fridfull Jul!
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Skickade några kort - rimmade på en del av dem. Men bara för att det kändes kul, att skicka kort ska ju inte vara något måste. Och en slant i grytan i Borgå satte jag också :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...