tisdag 25 augusti 2015

Riviera Maison för 9:49

Ljuva mörka augustikvällar vi har.
Här hos oss bränner jag ljus varje kväll nu.

Framför allt i mina nya RM ljusglas som jag fynda här i byn.
Tro mej,
det är dyrbart att bo nästan granne med en liten presentaffär.
Som till råga på allt annat även säljer Riviera Maison.
Men visst är dom fina.
Och bara för att inga missuppfattningar skall uppstå,
så är korkarna i den stora RM skålen samlade under många många många år.

En ny äggklocka köpte jag i helgen, även den Riviera Maison.
Lite måste jag passa på att skryta med mej själv.







Vi fira lördagen i huvudstaden.
Åkte iväg genast på morgonen.
Sådär som "laandsboarna" gör.

Kaffe på salutorget i all sköns ro....
med varenda japan som fanns i landet.

Vandra runt i saluhallen ....
med varenda italienare som fanns i stan.

Köa till världshjulet på Skatudden...
med alla förälskade par som vaknat i god tid.

Lyssna på en duktig gatumusikant i esplanaden....
med alla de rysktalande turister som inte fanns på Stockman.

Åt glass i solen...
med en massa amerikaner som just hoppat iland från en lyxkryssare.

Åt en god lunch som serverades av en flicka,
som inte ville tala svenska.

Tryggt att komma hem till bybutiken
-ska du ha någå ana ännu..... :)

Och det jag nu skall skryta med är att
endast en butik besökte jag.
Saldot för den dagens inköp blev alltså 9;49
en äggklocka!!

Bara kvalitetstid med MrJärki i en av sommarens finaste solskensdagar.
Märker ni att jag fortfarande håller mej på den medgörliga sidan efter kakel-katastrofen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...