söndag 10 maj 2015

Morsdag med god kaka.

I soligt väder fick vi mammor fira idag.

Jag baka en kaka från Valios reseptsida *klick*
mycket lätt, bara att röra ihop.

Naturligtvis kunde jag inte hålla mej till reseptet utan halvera kakan och fyllde den.
Fyllningen gjorde jag av kevytvispi och appelsinfärskost.
Nästa gång tänker jag göra dubbelsats av glasyren så räcker det till hela kakan.

Jag skulle nog föreslå att du skall pröva på denhär.
Och helst bakas den dagen innan, så den hinner dra sej.
Mina dekorationer blev lite ditåt och kakfatet är inte nätt minsann heller.
Men eftersom kakan skulle tas med till min mamma,
så måste den tåla att fraktas.

Det bästa med hela dagen var nog ändå att jag fick tala med mitt älskade barnbarn Roni i telefon imorse.
Vi diskutera vattenloppor och nyckelpigor,
lillabror Kasperi rumla på i bakgrunden och reta gallfeber på småviktiga brorsan ...
som ändå faktiskt var i telefon.
Vi firar morsdagen nästa vecka med småpojkarna.

Famos små söta trollungar 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...