måndag 4 maj 2015

LEKSINGTON DYNOR.

Soffdynornas tyg till terassens soffa köpte jag redan för någon vecka sen.
Men noga som jag var.. så köpte jag för lite tyg.
Så det blev att fixa lite.
Baksidan av de blåvita är av en gammal vit linnegardin.
Återanvändning alltså.

Och för att jag skulle få dehär tre att höra ihop,
så blev det en stjärna på de randiga.
Min stjärna schablon som jag har.. fanns förstås ingenstans!
Efter att ha ritat på frihand några ojämna,




så kopiera jag denhär från en rottingkista med på målad stjärna.

Allt klart på en timme och då kom följande problem.
Bara två innerdynor och jag behövde tre.
Det problemet löste jag också snabbt...
Och nu får vi då bara hoppas MrJärki somnar på soffan i kväll..;)

Tycker nästan det finns lite Lexington över mina dynor, men eftersom de är hemgjorda så är det nog av märket LEKSINGTON i stället




6 kommentarer:

  1. Fy sjutton så fina dynor, jag vill också ha sådana!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det blev riktigt bra.....har lite medvind på huvudkontoret ;)

      Radera
  2. Härligt fint! Nu är det bara att vänta på att värmen kommer…
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det blir mycket kallt då stänger jag bara locket på kappsäcken.

      Radera
  3. Du måste nog installera övervakningskamera så att du vet vem som far iväg med hela härligheten:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller tänk om där övernattar någon s*itsnygg miljonär :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...