måndag 13 april 2015

Några soliga dagar...och en mörk biosalong

Fredagen minns jag inte om solen lyste...
men då MrJärki överraska med biobiljetter efter jobb så blev fredagen på direkten soligare.
Han visste att jag ville se Klaus Härös film Miekkailija.
Och jag gilla den, liksom alla hans andra filmer.
Tycker om att filmerna alltid handlar om vanliga människor
och sen förstås hans mjuka värderingar..
Han har också talets gåva den grabben....
fast det ligger i släkten ;)

Lördagen börja med sommardäck på fransyskan.
Nu är hon lättfotad som ett franskt glädjeflicka, hoppas hon nu bara håller fartbegränsningarna.
Lite hann vi också leka med småpojkarna.
Tre åringen "hjälpte" naturligtvis till att byta däck och sprang sen glatt omkring mellan grannar och pappa.
Lillabror, lite på året, försöker nog hinna med men håller nog mest pappa i byxbuntarna.
Det bästa han vet är att titta på "muuh" som finns ute redan. Spännande var det också att åka med brorsan med tramptraktor i solskenet.


Eftersom det var så soligt och fint ännu sen så var vi ännu på hemvägen till en forss som finns ganska nära oss. Perfekt picnic ställe för vuxna, för terrängen var ganska stenig och lutande mot vattnet.


Söndag morgon tog jag mej till ett loppis som ordnas 2ggr/år med enbart barnsaker och kläder.
Där fanns säkert 3000 mammor och EN FAMO.
Nej egentligen fanns där mycket "famosar", stolt jämnförde vi våra småttor. Tur att man har så mycket bilder i telefonen!!
Jag klara mej dock med livet i behåll och fynda massor till småpojkarna.

På kvällen kom ännu en fd. jobbkompis på kaffe.
Hon hämta mej en så ljuvlig rosa bukett med rosor.
De pryder upp köket så pass att jag måste idag,
måndagmorgon tvätta fönster.



 Här kollar Roni på tryggt avstånd hur myrorna bygger bo under stenmuren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...