onsdag 15 april 2015

Här planeras det en loppisplats.

Och jag väntar mej stoooora inkomster.
Nu skall allt "tjafs" som inte passar hos oss mera säljas.

Sista halv året har gällt
-KÖP INGET- tema.
Med varierande framgång visserligen.

Men idag så tog jag då steget längre,
tåga in på loppiset för att köpa dedär små lapparna som skall fästas på "tjafset"
Ni vet de där med platsnummer och summan.

Till min frustering så var det kö till kassan då jag kom in...
så jag tog en försynt svängom
(läs gallopera) mellan hyllorna.
Och oj en fin Mauri Kunnas barnbok för 6 euro.
Den skall MrJärki läsa för sitt barnbarn i helgen.

Med boken under armen mot kassan alltså.
Jäklar i gräset...kö igen.
Kolla lite med ett getöga  vad folk köper egentligen...
En fru hade nog köpt en hel garderob med kläder.
Hoppas hon skall på maskerad för de var förfärliga.
En gubbe hade något slag av verktyg.
Och då fick jag öga på en glas skål i vitrinskåpet bakom kassan.
När det blev min tur så tog kassafröken ner skålen
och jag hörde mej säga
-den verkar hel...jag tar den tack!

Så hur gick det nu då...
det att jag planerar att sälja på loppis överlopps saker har nu kommit att kosta mej mer än veckohyran.
Och då har jag alltså att inte ens ännu ha reservera bordet.
-suck-
Måste definitivt ringa och beställa bordet sen när jag fått ihop plockat mina saker.

Fast skålen är fin
En Saara Hopea skål. Hon var en Borgå född formgivare som skapat bruksföremål och konstglas.
Och skålens värde kommer att skjuta i höjden... det är jag säker på :)


1 kommentar:

  1. Dom fanns /finns visst i olika färger ? Eller hur? MJB Ltd

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...