onsdag 3 december 2014

Första hyacinterna i naturligt sällskap.

Mina tre vita hyacinter i kruka såg så anemiska ut, 
så de behövde akut hjälp.
Putsa bort all mylla från löken och sen placera jag dem i en stor glasburk.
Massor med tjock grön mossa runt lökarna.
Tur så hade jag fiffigt nog tidigare plockat 
en Ikea kasse med kvistar och mossa.
Sen fanns det ännu några tallkottar i pyssel lådan.

Som pricken på i strödde jag lite konstgjord snö över härligheten.
Snodde ett snöre runt burken.
Jul uppsättning helt i min stil. Naturligt!!
Så nu kan tomten beundrande titta in genom fönstret och tillägga i sitt rutiga häfte.
Hon behöver en fin julklapp i år.

Jos MrJärki luet tämän 
niin olen niiiiiin ansainnut Raija Orasen kirjan Aurora.

p.s ibland så måste man bara hjälpa dom lite på traven ;)


6 kommentarer:

  1. Vacker plantering :)
    Trevlig fortsättning på veckan!
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Ert nya hem ser fint ut! Måst ta en sväng förbi!

    Häls Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå det börjar ta sej......absolut skall du komma på inspektion.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...