torsdag 6 november 2014

Om att gå som vinnare ur en "diskussion"

Här hos oss är nu flyttningen närmare än någosin.
Nästan allt är nerpackat....någonstans.

Och liksom lite i sista minuten så fick jag då den briljanta ide`n igår kväll.
Visserligen så var den det  bara enligt mej,
 att köksbordet skall målas vitt..
Jag som är lite snabb i svängarna hade målat den lackade ytan.
 Och med ett uselt resultat naturligtvis.
Så bordet behövde en slipning, helst genast.
Så jag koppla in spanielblicken och försökte se lockande
ut i mina hektar-stjärn-pyjamas byxor.
 NEJ var svaret.
Börjar tydligen lite tappa "tatshen" här ;)

Men sen tog jag till allt jag lärt mej på jobbets skolningskvällar.
-Hur bemöta en agressiv patient!

Vi förde en diskussion som sluta med att MrJärki
koppla till dammsugaren till slipmaskinen.
Jag visste att jag går ur denhär situationen som vinnare.

Jag lova gott vin till en god biff som tack....
genast som jag hittar stekpannan.
Ett jävligt bakslag var att dammsugaren beslöt göra harakiri...
av det fina dammet tydligen.
Så MrJärki skaffar en ny dam-sugare idag. Enbart för damer.
Nu tillbaka till packlådorna.
Vi hörs när jag hittar datorn eller plattan nästa gång.
Kanske det blir ett inlägg med blder då.


1 kommentar:

  1. Hej!
    Ska ha en bloggträff i Borgå på söndagen kl 13-15 i Paahtimo. Om du är intresserad och vill komma mejla till aleinadblogg@gmail.com. Carita berättade att du har ordnat en gång. Hon kanske också kommer på bloggträffen. Och några ungdomar även också. :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...