söndag 26 oktober 2014

Slänga och spionera.

Jag är en sådan som sparar på ingenting.
Är jäkligt snabb att slänga.
Så just nu lever jag en ganska bra tid.
Jag får slänga med lov, eller nåjaa....lov och lov...
Hur förbannat länge kan en karl gå och gruffa om en bortslängd vinterrock förresten....
i synnerhet om den ser ut som att tillhöra en drogdealer från Moskva.

Det finns konstant en "svart säck" på lur någonstans i huset som jag lyckligt fyller med onödigheter.
Också av praktiska skäl, för vi flyttar till ett rum mindre än vi har nu.....men nog med mera förvaringsutrymmen.

Överlopps möbler har vi fått bra placerade....
och de nya husägarna ville köpa alla mina gardiner,
så jag måste (stackars mej ;) skaffa nya.

Jag ser sååå fram emot att komma in i nya hemmet. Kunna plocka fram symaskinen, och faktiskt sy de nya gardinerna och soffdynorna.... fundera vilka möbler som skall stå var...hänga tavlor.
Att ha det städigt och mysigt omkring mej. Kunna hålla småpojkarna hos oss igen...Leva ett normalt liv igen.
Jag tvinga faktiskt MrJärki att köra förbi nya hemmet idag,
bara för att få kolla hur jag skall placera lyktorna vid trappan.
Och hur de nuvarande har det på trappan. För kvinnan som bor där har verka ha mycket bra smak och gilla vackra saker.
Ni kan gissa hur han sucka om att grannarna ringer snart polisen om vi kör ett varv till....

Han mumla också om att boken som han planerat (-Bygg nu sen ett hus med en finlandssvensk blondin)
skall få en fortsättning -Flytta nu sen med en finlandssvensk blondin.
Den finsktalande jäkeln påstår att det kommer att bli en bestseller och att han beviljas Nobels fredspris.
Pyttsan sa jag, och meddela att jag talar aldrig med honom mera.
- Lupaat vain...mumla han då.


1 kommentar:

  1. Lycka till med flytten! Du är så organiserad så det går säkert som en dans… Väntar med spänning på boken, hi hi…
    Ha det bra!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...