onsdag 1 oktober 2014

mera höst på trappan...

I år hade jag bestämt att jag skall hitta en fin pumpa i god tid.
Helst en stor.

Lite så glömde jag sen bort hela pump projektet.
Men så en dag så sa jag på jobbet vad jag saknar.
En fin rund pumpa till trappan.
Och min arbetskompis sa genast jag har en åt dej.
Men... du får hämta den själv...sa hon och såg finurlig ut.
Då borde en gammal räv som jag.. ana ugglor i mossan..
eller rättare sagt JÄTTE pumppor i trädgårdslandet.

Vi körde till hennes fina stuga där hon tog motorsågen,
såga en stund och rulla fram en enorm guling bland de jättelika bladen.
Nå okey då...hon hade nog bara en kniv...
men vi behövde nog skottkärran för att få pumpan till min baklucka.

Nu finns den på trappan med blommor i.
Jag hoppas bordet håller tyngden.

Jag skar ett lock och gröpte ur den,
placera sen en plastskål in i pumpan,
som är fylld med vatten för blommorna.
Jag kanske gör mera hål i den i ett senare skede,
bara så jag kan tända ett ljus i den när blommorna vissnat.

Allt som piggar upp i höstmörknet är välkommet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...