onsdag 17 september 2014

Borgå i mitt hjärta...

I tv-programmet allsången på skansen
sjunger de något liknande...
de menar visserligen en annan stad,
aningen större också...
men melodin den fastnar minsann ,
ett riktigt örhänge.

Jag jobba kväll på måndagen och uträtta lite ärenden i stan,
och blev med tid över innan jobbet börja.
Då jag inte orka driva runt i affärer så tog jag mej upp på Näse sten.
Mera info här *klick*
en del av infon verkar inte värst trovärdig måste jag nog säga ;)
Men en sak som är helt säker och sann,
är att alla Borgåbor har i något skede svärmat på den stenbumlingen..
eller åtminstone i närheten.....
Även bloggerskan i sin vackra ungdom för 35-40år sedan.

Nu är utsiktsplatsen på stenen fint uppstädad,
men inga bänkar finns där uppe mera...
och det vill jag liksom minnas det fanns förr...

25 trappsteg var det att klättra upp,
men väl där uppe så var utsikten är inte så mycket att hurra med numera.
Träden har vuxit för höga, tyvärr.
Lite borde motorsågen sjunga där i vinter.

Men visst är fint att gå där uppe bland de stora tallarna
och titta ner mot ån.
En lite annorlunda vy över fina gamla stan i Borgå.





Nu måste ni då bara tro mej...
när jag säger att det var inte jag som rista dit min och MrJärkis bokstäver.
Här har någon annan kramats i våras när björken bara hade mössöron och stenen var kall ;)

1 kommentar:

  1. Det stället harde jag helt glömt bort.
    Nog har man i den gröna ungdomen varit där uppe några gånger.
    Jag tänkte att den var isådant skick att man inte mera kunde gå dit upp.
    Ha en bra dag!
    Monica här från Borgå

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...