lördag 16 augusti 2014

Glansiga Glada Skäggiga Gubbar..FY FAN!

Dethär med trädgårds tomtar....
Alltså alla i min vänkrets, släkt vet vid dethär laget att min
förhållning till tomtar i trädgården är ganska så negativ.

Så ni kan förstå min hjärtklappning,
då jag kör in på gården
efter en låååång dag på jobbet,
och blicken fastnar på en hurtigt grann jävel under våran stora "julgran".

Fort nappa jag den lilla jäkeln under armen och stormar in för att ge MrJärki
en högljudd och färggrann tillrättavisning....
-alltså vad faaan tänker du med..o.s.v
Jag visste att han rört sej den dagen i sådana affärer som säljer dessa otyg.
Sen så brukar han (läs ofta) ställa till med praktical jokes åt mej.
Men nu såg han underligt nog ganska så oskyldig ut..

Då maten var klar och vi satt vid matbordet i allsköns ro..
Goda tacos och lite vin, småprata om dagen..
så kröp känslan över mej....
någon stirrar på mej.
Och visst tusan gjorde de det!!
En liten skäggig tomte var placerad i ute blomlådan för att titta rakt in i köket.
Igen fort ut ...
för att greppa den lilla jäkeln i luvan.....
och då såg jag följande,
i husknuten stod en stor jäkel med en blomma i handen.
Famnen full av tomtar galoppera jag sen runt huset
för att kolla om det finns ännu mera av denna släkt på mina ägor.
MrJärki våga vid dethär laget GAPFLABBA åt hela cirkusen.


Jag börja gå igenom bekantskapskretsen att vem...
Sonen min är en stor möjlighet, och isynnerhet i bolag med min lillbrorsa så är allt möjligt.
Men det skall den skyldiga veta att.... hämnden är ljuv :)

Fast jag sprang som en yr höna med mina hurtigt glada tomtar i famnen i flera repriser i trappan,
så märkte jag först sent att det fanns också en ny sten i blomrabatten.
Den är egentligen ganska fin, och får bli kvar.


7 kommentarer:

  1. Bättre med tomtar i trädgården än tomtar på loftet,som de sas förr.De har blivit en vana att kolla din blogg nästan varje dag .så roligt att du skrev i bloggen igen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo Kethe jag har varit en dålig bloggvän ;)
      Tror nog jag har ngn på loftet också, men det är okey.

      Radera
  2. Sun on hyvä tietää että alkuperäinen neuvottelu koski kokonaista lavaa vaurioituneista tontuista, mutta neuvottelut kariutui myyjän ahneuteen. Ajattele jos 7 sijaan olisi 700 kpl. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okey jag skall se det positiva i det hela och vara jävligt glad att inte 700 glansiga skäggnissar smilar på tomten.... ;)

      Radera
  3. Huom mustat tussinpilkut irtoavat pesussa (vesiliukoinen)

    SvaraRadera
  4. Jag sitter och skrattar åt dina tomtar, jag kan riktigt se framför mej hur du kutar runt i trädgården med tomtarna under armen.
    Ha en trevlig lördags kväll!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag är byns pelle igen en gång :) men som sagt den skyldiga har erkännt och håller på att spricka.. som han är sååå nöjd.
      Men hämden.... den kommer att bli ljuv :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...