måndag 4 augusti 2014

En söndag i augusti.



Vi har lyckan att ha ett svalt hus, utan allvärldens fula makkapärer. 
Inga värmepumppar, blåsfläktar eller annat..
Korsdrag i bland och ett fönster på glänt om natten. 
Täcke upp till öronen och en sval date med JohnBlund är garanterad.

Så söndagsmorgonen efter morgonmålet så fick jag min kända känsla igen. 
Vi får kaffegäster idag!!
Oftast blir jag utskrattad och kaffebullan åker i frysen....ingen kom.
Igår baka jag cupcakes med en bit av Kalevs blåbär-vitchoklad i mitten.
De toppades med lite vispgrädde och sen ett lock av sockermassa och ett hallon.
Bakverken var klara och ingen körde in på gården.
Då gällde det att skrida till verket, börja ringa runt och låta hotfull på rösten.
Kaffe????!!!!!
Släkten vågar inte annat än anlända, och vi hade hur trevligt i skuggan som helst.
Så trevligt att jag missa ett telefonsamtal, hon hade kommit på eftermiddags kaffe om jag svarat.
Frivilligt.
En annan väninna kurva in men, hon tog inget till kaffe.
Så jag har ätit en gräddigmuffins till f.m kaffe idag, 
läst på min bok och njutit av lugnet.




Vi var på lördag och hälsa på MrJärkis en komppis på deras sommarställe. Och vilket ställe.
Nu vet vi hurdan sommarstuga vi skulle vilja ha, alltså den dagen vi bor någon annantans än på landet.
Ingen gräsmatta att sköta, inga rabatter, bara fina blommor i krukor. Många olika sittplatser på fina ställen.
Ren sopade bergsknallar, fin mossa,blåbär runt husknuten. Blått vatten som glittra mellan trästammarna.
Och ett av de finaste Lusthusen jag sett på länge, eller ilotalo som de kalla den ;)
Tack T&M att vi fick komma till ert lilla sommarparadis.

Denhär fundersamma ängeln finns i skuggan i min egen trädgård.
Något annat finns det snart inte, allt torkar bort.
Jag orkar inte vattna så mycket som det skulle behövas, så grämattan är ganska så krispig på soliga ställen.


1 kommentar:

  1. Man skrattar så tårarna rinner . Du har skrivandes Gåva. Hälsn: M.J.B. Ltd

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...