söndag 31 augusti 2014

1286,75 meter matbord i Lovisa = WordRecord.

Det var då augusti det.

Sommarblommorna är nu nästan alla på komposten och skönt det,
där borde man ha lagt dom från första början.
Hur man än vattnat denna sommar så har det varit för lite.
Så denhär helgen så har vi just städat undan sommaren.

Vårat lilla äppelträd bär så mycket frukt denna höst så det lär nog bli en äppelkaka i veckan.
MrJärki är så stolt över sitt vårdträd och han äter äppel morgon middag kväll.
Jag tyckte mera om det då det blomma.

På lördag var vi i Lovisa på stans stora happening "Lovisa historiska hus".
Och drack kaffe på Vaherkylä och åt på Ölvin.
Där fanns också den mest rosa ballerinan jag sett på länge.
Av någon orsak så drog ballerinan ner sina rosa tights..
Och då var det var inget tvivel,
ballerinan var en han.
Som troligen kommer att gifta sej inom kort.

Vi gick längs Guinness världsrekord bordet.
Ja lilla Lovisa finns nu på världskartan med världens längsta matbord 1286,75m
8000 människor hade kunnat äta vid bordet,
 här är Iltalehtis artikel om världsrekordet.

Inga storafynd kom jag hem med, har ju egentligen köpförbud,
och egentligen så sökte jag inte ens.
Tidigare om åren så har jag haft stor razzia efter vita köks handdukar i linne med rött mönster
Men nu har jag tillräckligt med kräft-skivs-haklappar,
för det var det som jag sydde av dem.

En ny inrednings affär med det lovande namnet WHITE hade öppnat i veckan.
Och den nykomlingen önskar vi lycka till naturligvis.
Lite smått kom det i påsen därifrån....

Kameran var nog med, men inga fina foton blev det...
Eller visst blev det men av familjen.
Vi mummit och mamut fick rå om de små hjärtanen hela eftermiddagen.

Idag går jag med sjukhals och fryser som en hund...
Verkar som september skall börja lite hängigt.


2 kommentarer:

  1. Hej! Kikar in för att berätta att din blogg är utnämnd till augusti-månads blogg på Fisve-bloggen. Sen jag vet.... ;))

    SvaraRadera
  2. Tackar....
    jag hade bara behövt ca 16månaders förvarning så jag hade hunnit skriva fina texter och ta superfina foton ;))
    Tur att jag ens hann få en in ny header.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...