torsdag 10 juli 2014

Värsta kakan EVER!

 För en tid sedan så baka jag en rabarber paj som innehöll kondenserad mjölk.
Det var första gången jag handskades med sådan mjölk konserv.
Kakan var hur lätt som helst att laga.
Kylde ner den och dekorera med en massa bär och gjorde också en sylt på jordgubb och florsocker.
Allt väl, tills söndagens matgäster kom så långt som till kaffe&kaka.
Gästerna såg ut som
-varför-i-hela-världen-tog-jag-så-stor-bit.
Jag tyckte den smaka vidrigt också :(

Då jag ännu försökte mata den i en väninna som kom på kvällskaffe,
och hon sa att dethär kan man ju inte äta, så kasta jag resten.
Vad som gick fel vet jag inte men kanske den kondenserade mjölken var gammal!?



1 kommentar:

  1. Jo aldrig bakar jag sådan mera.....eller kanske det finns olika sorter.
    "bra" att andra gjort samma olyckliga misstag ;)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...