lördag 24 maj 2014

Onödigt skarpt objektiv.


Idag blev det en dyyyrbar stadsfärd.
Veckoslutsmaten, sommarblommor, sommarkläder,
en superfin hortensia bukett till köksbordet.
och ett objektiv till kameran som är mera värd än bilen min.

Kunde knappt hålla mej hem till innan jag pröva objektivet.
Satt i köket och fota in mot vardagsrummet.
Allt funka hur bra som helst....
tills jag kolla bilderna på datorn.
Fy tusan!
Jag märkte att hurrikanen har nog ett vitt ljus,
men som aldrig kommit ur folien.
Och stolen är smutsig... -suck-
Dethär hade jag klarat mej utan!
Så jag gick ut på gården för att fota mera.

Äppelträdet är vackert som en brud. Alldeles full i vita blommor.
Och aldrig har våran brudspirea "häck" blommat som i år.
Och allt i vackert vita blommor.




klick klick klick foton i massor med humlor och utan.
Allt var bra tills jag kolla på datorn.
En bil måste synas på nästan alla bilder.
jag borde nog fota med glasögonen på näsan.



4 kommentarer:

  1. Jo när man fotar med objektiv är det lite som att ha nya glasögon på ;)). Skarpt som tusan. Vi fick oxå lite extra cash att flöda igår, ny grill, helg mat..grillmat alltså, blommor o plantor till odlingarna, inga kläder dock. Nu njuter jag ute. Ha en skön dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag håller med dej... och sen förstås så låter ju fiffiga människor bli att publicera sina "schabbiga" stolar...

      Radera
  2. Fina bilder, ja många gånger när man fotar och tror att bilderna blivit perfekta så finns det oftast något överlopps med på något hörn, men dina bilder var nog super bra.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Otaliga är de gånger som man i sista stund märkt något som man inte vill ha på just den bilden.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...