tisdag 1 april 2014

Troligtvis ingen egen olivolja i år.

Så stolt som jag var över mitt olivträd som överlevt vintern....
De små gröna bladen som visa att trädet levde,
gjorde ju att hortonomen inom mej också blomstra till..
Men!
Visst lever trädet ännu .......ställvis.
Men.. jag lär nog köpa min olivolja också i år ;)

Klippte av en meter med långa gröna fina skott.
Visserligen har stackaren varit utan vatten igen en tid,
men några nya små gröna blad har det nog uppenbarat sej iallafall.
Hoppet finns.

ännu tänker jag inte kasta den torra "kvasten",
utan hoppas på värme och sol,
så hela korgen kan komma ut på terassen.

De spröda "slattriga" skotten stack jag ner i vasen,
kunde bara inte kasta dom.
De är ju odlade... BY ME!
-suck-



4 kommentarer:

  1. Har också väldigt svårt för att kasta blommor eller grönväxter som visar minsta lilla livstecken...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är väl så att man erkänner sitt misslyckande...igen,
      då man kastar en snustorr dammig växt ;)

      Radera
  2. Hoppas du en vacker dag får skörda din egen olja!
    Vi har en Sundaville som är likadan, svår att bara slänga :)
    Häftig vas!
    Ha en fin början på april!
    Kram från österbotten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo du det gäller att hålla den postiva andan ;)

      Visst är vasen snygg, mitt senaste impulsköp...

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...