söndag 27 april 2014

Lathelg i solen.


Denhär helgen går till historien som den lataste, ever!!

Fredagkväll gick inte sent, men senare än vanligt, i sällskap av goda jobbvänner.
Lördag morgon så hämta jag min lilla hjälpreda som sällskap åt mej,
då MrJärki föredrog annat sällskap hela dagen ;)

Lilla barnbarnet och jag inhandla blommor till trappan
och inledde också terrass säsongen i stan.
Vi dela på en saft och bulla vid Borgå å.
Det var en mycket stolt "mamo" som gick hand ihand med det söta barnbarnet.
(helt frivilligt gick det ju inte -neeej mamo int hålla hanttu,Oni sälv)

Barnet återlämna jag till sin mamma senare på kvällen
och jag börja läsa boken Svinalängorna!
Och jag läste och läste och forsatte läsa idag ännu.
Ikväll svängde jag sista sidan och drog en suck av lättnad..att boken tog slut!
Jävla Brännvin här i världen!!

Förra boken jag läste handla om de stackars flickorna i Thailand.

För att få ett lugn i själen nu, så tänker jag nu läsa en kioskroman.
Ingen skall mördas eller barn bli dåligt behandlade.

Tänkte sikta in mej på en som handlar om den otroligt snygga ortopeden som den vackra sköterskan är dödligt förälskad i, men... han åker till Etiopien...
Skadar sej i en bilolycka och hittar inte mera hem...
Men sen en dag så möts de igen och han minns allt igen.
Så föds det då tre barn och de skaffar en fin villa på Sandhamn.
Det här låter välan som lugn bok....




4 kommentarer:

  1. Vilket rart litet barnbarn!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo han är såå söt,
      och lilla bror (3månader) växer helt tydligt upp till en likadan liten charmör.

      Radera
  2. Man blir så glad när man ser ditt solskensbarnbarn. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är nog det goaste som finns...
      Jag vet att jag är lyckligt lottad som får hålla om de små så ofta jag vill.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...