lördag 5 april 2014

Arabia + GreenGate = sant

Jag går ytterst sällan på loppis.
Men ibland så gör jag en razzia i dom två som jag har på min hemväg.

Oftast kommer jag ut utan någonting!
För jag är en mycket kräsen loppare.

Men på torsdag så fynda jag!
Ni vet säkert redan att jag älskar gammalt vackert porslin.

Mitt fynd var en soppterrin, igen.
Fin och hel.
Men lite mystiskt missfärgad nog nere vid botten.
Det lossnar inte ens i diskmaskin så det är nog där förevigt.
Men mej stör det inte för jag skall ändå bara ha den som kruka.

Det må jag säga att Tant Vit&Beige hon gillar färgerna i denna skål.
En HEL servis vill jag nog inte ha
(surt sa räven....)
Men med mina beige prickiga GreenGate och vita Teema så blir dukningen skitsnygg.

1930 möter 2014 på min vita linneduk,
och då hoppas jag kunna fylla soppskålen med vita syrener.


 Det fanns inte vita pärlisar när jag hade behövt till soppskålen igår,
så de här små sötnosarna får lov att trivas inomhus en liten tid...

Här kan man se den bruna missfärgningen,
någon som vet vad som hänt?
Locket som blev lite överlopps då jag har blommor i skålen, passar perfekt bland den beige Greengaten.

2 kommentarer:

  1. For en herlig suppeterrin! Det var litt av et kupp! Så fiiiin ;-) Flott med Green Gate også ;-)

    Ønsker deg en riktig god kveld! Kos deg masse!

    SvaraRadera
  2. Ååh vilket fynd du gjorde på loppiset!
    Den är jätte fin.

    Önskar dej en fin söndag.

    Kram Erica

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...