fredag 28 februari 2014

Ledig dag!

Jag har varit såååå duktig idag.
Har tvättat fönster på insidan
och sen också alla fönster i hela huset  på utsidan.
De ni... det har jag gjort idag, denna snöfattiga sista februaridag.

Sen har jag också "skurat"  köksgolvet.
Också kökets alla stolar fick sej en omgång med trasan.
Plockat bort allt som har med vinter att göra från trappan. Så vinterkransen är nu ett minne blott.

Maten den var klar då MrJärki kom från jobbet.
Alltså huset dofta rent... och god mat...
När månne han skall märka att jag vore den perfekta "housewife" åt honom.
Jag gav honom nog tydliga vinkar om det idag,
men fast den var stor som dammsugaren,
så såg han ut som en labrador som tappat bollen sin.
*suck*

Sen har jag ett annat problem också, som är mycket värre än min oförstående karl.
Jag har börjat plocka tillbaka från den högen som jag liksom redan bestämt att loppis är nästa hållplats.
En blå lampskärm t.ex behövdes i helt plötsligt i köket idag.
*suck igen*


Vi har brandkår med ett sjätte sinne i våran by.
Genast då jag tände ett ljus på köksbordet så parkera de i min port :)

1 kommentar:

  1. Nu blev jag riktigt "sveittoger" redan när jag tänkte på att tvätta fönster.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...