torsdag 6 februari 2014

Blinier och Tulpaner.

Var inne på blombutiken nära mitt jobb igår.
Då jag gick mellan blomborden tänkte jag att
-jasså det börjar nu då igen, mitt blomster-hamstrande.
Tulpaner, blåpärlisar något vitt som liknar lite prästkragar.
Tro mej...det blev lite vårkänslor i tanten.

Köksbordet fick jättebuketten med dubblatulpaner,
som jag krydda med lite brudslöja.
Snyggt som tusan.

Till mat blev det  Blinier.
Gott som tusan.
Receptet tog jag denhär gången från bovetemjölpaketet.
Rekommenderar, mycket bra.

Jag är lite kräsen, så rom gillar jag inte.
Rå hackad lök är inte gott heller
så jag kör med butikens färdiga fisk/räkröra som tillägg.

Inte fyskam som mat en vanlig onsdag.
Ett glas vitt hade passat som tummen i ....handsken.
Men det var bara onsdag iallafall. ..
Så vi skåla med
en stor temugg och runebergstårta som efterrätt.
Och hoppas på medvind i kommande projekt.


6 kommentarer:

  1. Nu blev jag sugen på att göra blinier till helgen men jag tar nog rom och rå lök, det är gott!
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk att jag gamla mäniskan skall nu först lära mej tycka om rom. Åt på fredagen blinier med rom och ljuvlig smetana som var som vispad grädde...löken blev nog på tallrikskanten. Man kan inte lära sej allt på engång eller hur ;)

      Radera
  2. Kommande projekt???? Och vad är på kommande, säger man A skall man också säga B!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tro mej du kommer att få höra hela alfabetet ännu :)

      Radera
  3. Blinierna ser sååå goda ut! Kanske något man skulle prova i helgen.../Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du prövade i helgen.
      Jag är helt "blini"frälst nuförtiden.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...