måndag 20 januari 2014

Vardagsrummet !


Då vi flytta in en vacker dag i juni så var här ganska så halvfärdigt. Men eftersom jag hade lyckats få en bra hyresgäst till min lägenhet... och så ville JAG bara äntligen flytta.
Och vi hade faktiskt bestämt att in flyttar vi inte förrän sista listen och storstädningen är gjord.
Vet ni vad vi då gjorde, jo flög till Kreeta på en vecka.
Inget var ordentligt städat, tv'n var vi utan i två veckor (Jippiiiii)
Och vad gör nu det att det inte fanns parkett överallt,
ingen bastu, köksskåpen sakna handtag, ingen trappa in utan bara en landgång, listerna saknades länge o.s.v

Vi var två 40+ överlyckliga över vårt hus mitt i "skogen".
Då vi satt på baksidan av huset så njöt vi av att kunna sitta ute efter bastun och njuta,
och att högst någon hundägare gick på stigen ett stycke ifrån.
Nu har vi grannar minsann.
Och vi har smått börja fundera på vad vi måste hitta på till nästa...

Eller så vänjer vi oss, vi får se :)


Roligt att kolla gamla bilder hur mycket ett rum förändras med åren. Möblerna åker ofta på pannlappar runt och byter plats. Det att vi hade två vuxna människors möbler som skulle plötsligt passa ihop har varit ....låt oss säga utmanande. MrJärki köpte till sin lägenhet manliga raka STORA moderna ek möbler. Och det värsta är att jag var med och välja med honom men då tänkte jag inte att vi kommer att flytta ihop. För inte en karl i mitt liv mera, hette det ju.

Det där mystiska fly-bordet tungt som synden har jag fått bortplacerat. Men kvar finns en hylla och tv-bordet. Jag har föreslagit vit målning men han blir stirrig och tystlåten.



 Från vardagsrummet finns det en dörr som går ut till våran underbara terrass. Mången  måltid och fest har vi firat där.


 Med skogen ytter om så var det lätt att plocka in fast ljungblommor.
Som ni ser så har jag här fått bort skickat det stora soffbordet. Här ser ni också hur köket och vardagsrummet hör ihop med bara en öppning.



 Denhär bilden är från julen 2012...nu fanns soffan på en annan vägg denhär julen.


 Som ni alla har märkt så finns det bara enstaka gröna växter.. dendär palmen finns inte mera....

 Vi är inte helt beroende av elvärme för vi har en "takka" som heter duga. Varje dag utom på sommaren så eldar vi den riktigt varm. Skönt att sitta och se på tv eller läsa när ugnen värmer.





 Tapeten är ganska så bredrandig vit&beige ;) Det som var lite utmanande  var att tamburens blommiga och vardagsrummets randiga tapet skulle mötas i ett hörn.
Men jag tycker vi lyckades då färgerna passar ihop. Golvet är ganska mörkbrun parkett.
ALLT DAMM SYNS tror jag den heter!
Annars är allt ganska ljust soffan vit, stolarna beige, gardinerna ofta vita och just nu finns det också rullisar i smårutig beige&vit linne. Mattan är vit eller till vinten rödaktig och annars också går färgerna då i röd-beige-vit.


 Jag har många ställen där det fixas något vackert att se på ...då tv'n bara visar fotboll ;)

Vinskåpet Mexico går lite i rödbrun(från MrJärkis lya) och  innehåller mången porlande dryck.
 Spegeln över soffan är en fönsterkarm från Kabböle lokal. Vitmålad och en av mina finaste saker.
Förutom lilla hjärtat i soffhörnet som är det allra finaste.

                                                        No comments!!


 Det var vardagsrummet, fast det ser inte ut så idag, men nästan...Till nästa så tittar vi in i "bakrummet". Den väggstumpen som syns på bilden hade jag inte viljat ha alls. Utan ett jättestort vardagsrum.
Men nu kommer då sanningen fram gott folk.
Det är så att jag bara tror att det är jag som bestämmer i huset.
Sista ordet kommer alltid av MrJärki,och nu sa han EI!!
Okey då han sa att han vill någongång sälja huset med tre sovrum, istället för två, så förstod jag honom. Men det var ett surt nederlag skall jag berätta er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...