söndag 19 januari 2014

Guiden var upptagen ...

Alltså jag.
Så det blev ingen fortsättning idag på husets guidade rundtur.
För vi har haft ett barnbarn här i helgen, 6åringen.

Synd bara att det var så kallt så ingen hade lust att vara ute.
Fast 6-åringen och MrJärki de plocka fram rökugnen (igen) denhär helgen.
Så de var faktiskt ute en stund.

Jag hörde före jul att alla karlar önskar sej elektronik till julklapp.
Så jag gick och köpte honom en rökugn.
Mojängen har ju en stöpsel för tusan,
så det må vara elektronik tillräckligt.

Ni kan inte ens gissa MrJärkis min på julafton,
då han öppnar sitt första paket.
1,5kg färsk laxfilé!
Då visste han ännu inget om rökeriet.

Och nu så plockas den då fram varje veckoslut.
Invignings-rökelsen var laxfilén,
och jäklar i stugan vad den blev god.

Igår plockades "julens-elektronik" fram igen.
Nu hade MrJärki besökt nya fiskaffären i Borgå,
och fisksaldot var 500gr "muikkuja".
Han var helt i trans när han och 6åringen åt av dem.
Jag tacka nej så artigt som möjligt.
Småfisk fastnar ALLTID tvärsöver i halsen.

När jag än såg på honom i går kväll,
så stack det en liten fiskstjärt ur mungipan på honom.
Hujeeedamej, tacka vet jag dagens mat potatismos och köttfärs.

Nu skall jag ta itu med rundvandringen igen, Go'natt




 Kolla vilket fint spetsmönster det blir på stearinljuset då det brinner ute i kylan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...