måndag 11 november 2013

Ljus som brinner dåligt.


Så mörkt som det varit sista veckorna
så har jag snart ebb i ljuslagret.
Jag är ju stor förbrukare av Ikeas vita ljus,
men nu är jag inte riktigt nöjd med kvaliteten.
Ljusen lämnar en papperstunn hinna ytterst.
Och det har de inte tidigare gjort.
Nu talar jag om de stora vita som finns i olika höjd.

Har ni märkt samma?

Kamprad borde nu kolla att ljusstöparen inte "sooloilee"
och ändrar på ett konstaterat bra resept.
Jag tänker inte köpa mera ljus av honom,
om de inte brinner snyggt.
Och då du Kamprad... är det du som får ebb i kassan.

Den här modellen brinner lika bra
ute som inne.
Nämä palaa hyvin sekä sisällä
että ulkona.



Meillä kuluu kynttilöitä ihan hirveesti tähän aikaan. Ja ilokseni huomaan että se ei ole vain minä kun niitä sytyttelen täällä kotona.
Kiva tulla illalla kotiin kun kodissa palaa kynttilöitä.
Mutta nyt on ongelma. Ikean kynttilät ei pala enää yhtä hyvin ja kauniisti. Niihin jää paperinohut kalvo.
En tykkää!!
Eikä ole ennen näin tapahtunut. Tiedän koska olen kyseisen kaupan kynttilän suurkuluttaja ollut vuosia. Ja nyt puhun siis niistä isoista valkoisista kynttilöistä.
Joku kynttilän keittäjä siellä nyt sooloilee eikä käytä vanhaa hyväksi todettua ohjetta. Oletteko huomannut samaa?

1 kommentar:

  1. Jag köper alltid lådan med 50 st i, kronljus och dom har nog varit lika bra som alltid, inte rinner dom eller ryker, bara när man blåser ut dom.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...