tisdag 19 november 2013

Återanvändning del 2.

Med risk för att bli stämplad som virrpanna..

Hitta i mina gårdagens gömmor också ett vackert
snöre som går i rött.
Och sen börja razzian bland flaskor som skall till glasinsamlingen.

Jag klippte lite flaggor av röd tape.
Och det blev ett flaggband igen.
Till min lillalilla dikesgran.
Och granen finns i min
Blossa flaska från ifjol.
2012 modellen var ju vit.
Lite spraymålning behövdes nog.

Så dikesgranen fick en fin vit flaska
och ett grannt flaggband.



Olen melko varma että olen ehdokkaana kylähullu tittelistä kohta.
Mutta joulua tässä vain on mielessä.
Löysin eilen myös punaisen nauhapätkän.Elikä jatkoin niitä pienien lippujen tekoa.

Viime vuoden Blossapullohan oli valkoinen.Pikkasen jouduin kyllä spraymaalia käyttää...
Ja nyt pikkuinen kuusi törröttää blossapullossa,ja koristeena puna-valkoinen lippunauha.


2 kommentarer:

  1. Mycket trevligt pyssel! Vill man ha många små granar så måste man ju alltså köpa många flaskor glögg. Jag tror att jag vill ha många små granar. Tack för tipset!!!

    SvaraRadera
  2. Jepp.... det gäller att ligga i !!
    Bjud in granntanten så blir det ännu roligare :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...