tisdag 29 oktober 2013

Vit spraymålning.

Det bästa som finns är nog just vit spraymålning.
Igår så blev det igen lite vitt.

Finns det något lättare än att spraya lite hitåt och ditåt...
Visserligen ser jag nu när den kom in från garaget att jag slarvat (som vanligt..)
Så en omgång till måste det bli nästa gång jag blir ensam hem igen.
För MrJärki klarar inte av att jag målar överhuvudtaget.
Föreslog härom kvällen att jag kunde måla hans "mexicanska" vinskåp.
Det sluta med att han satt och tomstirra på mej en god stund.
Fick en känsla av att... jag skall inte måla det.....ännu!

Men en ljusstake som var ljusblå!!!???
är nu vit.
Och min ställning på diskbänken blev från grå till vit.
En mystisk "härdelli" som har en förmåga att dra till sej
alltmöjligt som flyter omkring på diskbänken.

Så få se nu om den hålls städigare nu då den är vit ;)

Nu skall jag titta på "Koko Suomi leipoo"
och sen försöka få viljan igenom till att en tavla kunde spikas upp ;)
Hoppas han nu inte blir stirrig igen ;)   

***************

Täällä maalattin taas eilen. MrJärjen takavalot hävisi näkyvistä ja heti keräsin kaikenlaista mitä maalia kaipasi.
Ja autotalliin lompsin.
En uskalla sisällä käyttää spraymaalia, ja se haiseekin.

Isoin juttu minkä spraymaalasin on sellainen "rautahärdelli" mikä on työpöydällä ja siihen tulee kerättyä kaikenlaista ....
Saa nähdä pysyykö nyt sitten siistinä valkoisena ;)
Uskalsin myös illalla ehdottaa että voisin maalata MrJärjen viinikaapin...
Hän meni ihan sanattomaksi pitkäksi aikaa.
Ja jotenkin sain sellaisen kuvan siitä mykästä miehestä että ei tykännyt ideasta....ainakaan vielä!
Nyt lempiohjelmien pariin Koko Suomi leipoo ja Downton Abbey...
Ja samalla taidan kysäistä jos hän voisi naulan olkkari seinään iskeä että siihen saisin taulun.
Tai voinhan minä tietysti itsekin sen siihen iskeä.
Toivottavasti ei taas kauhuissaan muutu mykäksi ;)

3 kommentarer:

  1. Hih,,blev fin. Jag gör sånt alltid då jag är ensam så behöver man inte höra på töntiga oförstående kommentarer.. Stirriga män och onödiga kommentarer är det sista man behöver när inspirationen faller på. Visst?

    SvaraRadera
  2. Du är nog för ljuvlig ... och fint blev det :)
    Ha en riktigt god fortsättning på veckan!
    kram Tini

    SvaraRadera
  3. Han e no förskräckligt känslig av sig..fastän du har härdat honom i många års tid redan!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...