fredag 11 oktober 2013

One way ticket to heaven.

Denhär fredagen
kunde inte komma fort nog.

Och just denhär fredagen,
så  möts jag av en söt liten blombukett och tända ljus då jag kommer hem.

Just denhär veckan som jag har betett mej som en #%&?¤ (no translation)
här hemma.
Det lilla jag nu då har hunnit här vara.

Vi har på jobbet en som har en sååå duktig och snäll karl.
Så vi brukar retas med henne
att hennes karl kommer då säkert till himlen,
för han har haft sitt helvete här på jorden ;)
Nu får jag bara med skamlig röst sjunga med i refrängen
för till samma himmel har nog min MrJärki en säker one way ticket.
Och fönsterplats!

Imorgon är jag en bättre människa,
jag städar och tvättar och lagar god mat.

**********************

Onneksi se perjantai nyt sitten kuitenkin päätti tulla sieltä perille asti.
Ihan hirrrrveä viikko.
Mutta kaikki korjantui kun tulin kotiin.
Pieni söpö kukkakimppu ja kynttilän valoa paransi väsymyksen ja kiukun.
Pikkasen tuli kyllä huono omatunto,
koska olen käyttäytynyt koko viikon noooooh..
kuvittele vaikka "keväällä liian aikaisin herätty karhu"
ja lisätään siihen vielä.... x2!! Got the picture?

Nyt lasi viiniä ja huomenna kun herään
niin olen aivan eri metsän eläin....lempeä bambi :)

4 kommentarer:

  1. Voi ei Sinä karhuntunturin bambi mikä google-käännös taas oli :DD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pitäisi joskus oikein tehdä juttu mikä on valmiiksi google-käännetty :)

      Radera
  2. Niin lomanttista:) Han vet nog hur sura gummor skall botas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo visst ...men lite skeptisk är jag nog att det småningom uppdagar sej något som förklarar. =)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...