lördag 26 oktober 2013

ingen rubrik idag!


Ibland så har jag jävligt svårt att tro att det finns någon "högre makt" överhuvudtaget.

Hur kommer det sej att han har så förbannat dålig lagerbokföring,
så att han plockar bort människor som minsann inte levt färdigt ännu.
Låter fruktansvärda sjukdomar bryta ner en människa fullständigt.
Medan det finns avdelning efter avdelning
av gamla människor som bara vill bort.

Kanske en inventering vore på plats..... och lägg oss i åldersföljd då för tusan.

Minns en gammalgammalgammal trött tant som sa -jag tror gud har glömt bort mej!
Vad svarar man på det ...-ta en rönnbärskaramell.

Sorry!

Min svärmor som minsann hade fötterna på jorden.
Och djupt ner i den östnyländska mulden och själv mist ett litet barn sa alltid.
-Gud tar inga "skuri" bulla... han bryter själv!

Nu har han minsann brutit själv. Fast det handlar inte om ett barn nu.

Sorry...  men jag är ledsen ....för att så många har så otroligt ledsamt........

Sorry igen.

3 kommentarer:

  1. Det är bara så fel ibland...men bra skrivet!

    SvaraRadera
  2. Det finns dom som har på bilen alko-lås...
    Jag borde ha på datorn förbannat-orättvist-lås....

    SvaraRadera
  3. Håller med Tilda, det där skrev du bra, det kom ju från hjärtat. Man måste få ryta till ibland, säga vad man tycker.
    Men orden räcker ju ändå inte alltid till :-(

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...