söndag 20 oktober 2013

Höstfix.

Bilen min fick vinterdäck idag.
Snö... kom det igår.
Jag kan berätta att färden TILL Borgå igår morse gick helt bra,
det var I stan som det blev lite onödigt halt.
Vid sista röda ljuset före jobb,
så kaaaaana vi låååångt in i korsningen Fransyskan och jag.
Tänk att vi alltid ska bli lika överraskade av vintern i Finland.

Idag har vi firat barnbarnets mamma.
Hon bjöd på lax smörgåskaka och hjortron&vitchoklad kaka.
Kameran den glömde jag förstås hemma....

Hemma fick jag sen inspis att fixa det sista på trappan.
Gröna buskar på var sida om ytterdörren,
så som jag brukar ha om vintern.
Cyklamen såg lite hängig ut efter förra natten,
men karpa sej nog i solen.
Fast de är nog de som till nästa åker till komposten.

Sen gjorde jag som min svärmor i tiderna lärt mej.
Att pionerna skall inte klippas ner om hösten utan snurras ihop
till en "knut" utanpå roten.
Och först sen nästa vår så klipps det torra bort,
då den nya pionen är på väg.


1 kommentar:

  1. Fint blev det vid ingången! Jag har oxå bytt till vinterdäck :)
    Ha en fin ny vecka!
    kram Tini

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...