fredag 23 augusti 2013

Ställ in LOVISA på din gps denna helg.

Halloj alla som troget tittat in fast bloggerskan lyst med sin frånvaro.

Täckena jag sydde,de är i hård användning
om inte jag drar över mej framför tv'n,
så använder lillgrabben dom som åker, för sina traktorer....

Kom egentligen bara in för att önska er trevligt veckoslut och
påminna er om att dethär är det veckoslutet som gps'en skall ställas in på Lovisa.

Hela helgen kommer att vara solig och staden bjuder på
Lovisa gamla hus/ Loviisan vanhat talot.
Eller bjuder och bjuder.... visst skall man betala inträde
för att komma in till folks hem.

Men tänk bara hur Lovisa borna bjuder på sej själv.
Öppnar sina egna privata hem, oftast hela huset,
för att vilt främmande människor får gå runt hemma hos dom.
Titta,beundra,fotografera, kritisera,begrunda och framför allt bli inspirerad.
Det är det du får göra hos dom som ställt upp.

Jag skulle nog få dåndimppen om mitt hem skulle behöva visas upp "in live"
Jag skulle gå runt i månader före med dammtrasan
och med så kritiska blickar granska huset,
att jag skulle få spika fast ytterdörren och gömma mej i vedlidret tills alla lämnat gården.

Så fast jag bor i Lovisa, men ute på vischan, så bor jag tillräkligt långt från inträdes biljettkön.
Så jag borde gå trygg här hemma med mina dammråttor denna helg.

Men om allt går som jag tänkt mej så kutar jag själv nog omkring i staden imorgon.
Loppisar och inredningsbutikerna i stan annonsera med fina erbjudanden.
Det är något visst jag söker även denna gång på loppisen ;)

Så kanske vi ses imorgon :)
Här *klick* finns en länk till evenemangets hemsida.

Ljusstakarna är från Partylite.

3 kommentarer:

  1. Kunpa olisi vähän lähempänä...

    SvaraRadera
  2. Jo Lovisa historiska hus är nog ett fint arrangemang.. I år blir det nog inte det för vår del.. jag tycker att det är härligt att människor öppnar sina hem för allmänheten, men nog skulle jag tänka just som du...
    Ha ett skönt veckoslut !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Visst är LHH är härligt evenemang! I år är jag ledig hela helgen, dvs jobbar inte som reporter på LHH, men satte i stället några timmar på min blogg genom att visa bilder från stan och några hus. Inte på något sätt de mest stiliga bilder man sett, men en presentation ändå :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...