onsdag 7 augusti 2013

Lammöron.

Jag har växten som heter lammöron i rabatten.
Och redan ifjol så ville jag göra
något av dem.
Men det blev sen då aldrig av...

Imorse klockan 07:30,
plocka jag en liter blad och börja pyssla.
Idèn är ingalunda min....
utan den hitta jag hos Lotten med bloggen Lottens vita och gröna.

Och vad jag tycker om mitt ägg och med en så vacker färg.

Vips (eller så vips som en tant nu klättrar i stege)
var jag uppe på vinden bland påskpyntet.
Där fanns mitt "videkisseägg" från våren,
och nu dom bästa kompisar.
Snyggt eller hur?!!


******************


Minulla on kukkapenkissä tämä kasvi, jonka nimeä en tiedä suomeksi.
Jos suoraan käännän niin "lampaankorva"....
Tein tänä aamuna niistä lehdistä ihanan vihreän koristemunan.
Ideahan ei ole minun vaan Lotten joka pitää blogia Lottens vita och gröna .
Yllättävän paljon lehtiä kyllä meni,
mutta ei haittaa, kaunista tuli.

Keväällä tein pajunkissoista samantyylisen munan,
ja nyt ne koristavat eteisen pöytää kimpassa.
Eikös olekin ihanan näköinen....









2 kommentarer:

  1. No ovat ihanat ne lampaankorvasi! Tai siis se muna! :D

    SvaraRadera
  2. Så snygga... Ja den växten kunde jag gärna ha i trädgården...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...