tisdag 2 juli 2013

Tacka vet jag hönskakka och en olivskörd.



Imorse då jag var på väg till garaget,
och solen lyste på blomlådorna under köksfönstret,
så märkte jag hur fina dom plötsligt blivit.


De här pelargonerna är från det stora planthuset.
Och då såg de ut som om de inte ens var värda sitt billiga pris.
Men jag köpte dom,
och grävde ner mängder med hönskakka.

MrJärki "snyrppa" på näsan varje gång han gick förbi blommorna de första dagarna.
Påstod att jag förpesta våran trappa så att man inte kan använda framdörren.
Och pyttsan han var bara småaktig!

Resultatet av gödseln finns nu att beskåda!

Men för att inte livet skulle vara för lätt.
Så har jag också skaffat mej ett olivträd.
Betalt mycket pengar.
För innnan lillajul så är den välan både bladlös och torr.
Eller så skördar jag ämbarvis med oliver :)

Nå det gäller att tänka positivt,
och komma ihåg att ta in den innan första snön.







2 kommentarer:

  1. Pelargonerna är verkligen fina och frodiga. Med dina gröna fingrar får du nog oliver oxå :)
    Ha en god fortsättning på veckan!
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Det var inga dåliga pelargoner det. Jag skall nog ge lite hönskakka jag med så mina blomlösa pelargoner skulle börja blomma lite.
    Lycka till med olivträdet.
    Linnéa

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...