torsdag 11 juli 2013

Mini flaggor till cupcakes.

Vet ni vad jag gjorde igår kväll?

Jo klippte till vackra småsmå vimplar.
Det gick hur lätt som helst,
med fint mönstrade tape-rullar som det finns nuförtiden.
Mina hitta jag på Tiimari.
Gjorde 48 flaggor på en kvart.

Totalt onödigt, men tusan så roligt och fint det blev.

På min arbetsplats finns det inte en endaste en,
som skulle våga slinka iväg på semester utan att bjuda på "bulla".

Och hos oss betyder "bulla"
allt från bröd med allahanda pålägg till ärter och jordgubbar.
Eller en sväng till Brunbergs choklad fabrik är också godkänt.
Egentligen duger vadsom helst...
för annars blir du nog påmind om förseelsen en lååååång tid framöver.

Min sista jobbdag före semestern är i fredag
men jag bjuder i dag redan...

Och det blev muffins med lemoncurd fyllning
och toppade med vispgrädde och en semester-flagga förstås.





2 kommentarer:

  1. Det blev fint och goda ser det oxå ut :) Lyckans jobbkompisar!
    Ha en skön semester!
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Du är nog bussig, som gjorde så där fina vimplar till dina jobbkompisar, dom tyckte säkert om dem. För att inte tala om muffinsarna ser läckra ut.
    Trevlig semester!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...