lördag 27 juli 2013

Duka fint.

Mina rosor från Tallinn börja nicka
så jag måste göra något....
eller slänga dom.

Så jag klippte av dom
och tillsammans med en hortensia kvist
så fick jag en helt ny bukett.

Och det passar bra för vi skall få gäster i helgen.

Och medan maten var i ugnen,
dofta annars ljuvligt,
så börja jag då duka "fint".

Tände också två stearinljus
fast solen lyste så grant.
(candlelight dinner á la Hyacinth Bucket ;))

Lite vardagslyx såhär i S*e*m*e*s*t*e*r tider.

*****************

Tallinnan ruusut olivat tulleet melkein mennyttä.
Mutta kun niitä leikkelin ja lisäsin hortensiaoksan,
niin sain taas uuden kimpun.
Ja sehän sopii koska meille tulee vieraita viikonloppuna.

Ja siinä samalla sitten keksin kattaa ruokapöydän pikkasen hienommin.
Kynttilätkin sytytin.
(candlelight dinner á la Hyacinth Bucket ;))

Vähäsen arkiluksusta näin kesäloman kunniaksi.


                             Jasså du undrar vad fint vi åt..... hemlagad pizza!

                       Jos haluat tietää mitä me syötiin niin ....kotitekoista pizzaa!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...