onsdag 24 juli 2013

Blommor och en puss i skuggan.

Något som jag vila mina ögon på i Estland var blommorna.
Mina bilder får berätta.



Säkert 200m med små bänkar i vildvinets svalkande skugga.

Jag såg för mej hur en fin fröken för 100 år sedan i sin vita vida spetsklänning
spatsera med en herreman i vit uniform och ansad fin mustasch.
Fröken var på orten för att bota sin sega hosta, som gjorde tomma rader på danskortet.
Den stiliga kaptenen hade låtit sin vita häst dricka ur springbrunnen.
Och då möts de båda, han av folket och hon adlig.
De stanna... och den ryska kaptenen stal en kyss av den unga fröken,
så inte ens kammarfrun märkte.
Endast den svaga rodnaden på Katarinas kinder var bevis för detta osedliga betende.
Hon låter den lilla broderade näsduken falla
och han plockar upp den och.......

 - mikä kestää..hyppää fillarille niin jatketaan...

*PLOPP* och man är tillbaka till 2013.
Spetsklänningen förvandlades till shorts och kameran tillbaka i cykelkorgen.
Och hon cyklar fast en karlrygg som det står Billabong på.

Suck! ;)



Dehär blommorna är i Tallinn gamla stan.
Kolla vilka priser.
Dehär 10 långa rosa rosorna finns hos mej, 10e
Denhär buketten 5e. Den gav jag bort.
 5 solrosor som lyser upp trappan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...