tisdag 25 juni 2013

PION-spion

Alla visar pion bilder på bloggen nu,
det har jag sett ikväll.
Och tammetusan inte kan jag vara sämre.

Jag har kanske 14-15 pioner på våran lilla gård.
Men inte alls med lika många blommor som ifjol. Varför månne?
De är ju lika vanvårdade i år, som ifjol!

Alla är rosa eller vita.

Utom en som är grannröd.
Och jag vill ju inte ha röda blommor överhuvudtaget,
men denhär pionen har ändå så mycket förstånd att den blommar tillförst,
och med bara en blomma!

Ikväll då jag kom hem så lyste kvällssolen så fint på mina
vita enkla pioner vid porten.
Men innan jag hann ta bilden så...
Tro mej de är fina och mina favoriter :)








1 kommentar:

  1. Pioner är sååå vackra!
    Tyvärr har jag inga på min gård, ännu.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...