onsdag 19 juni 2013

Borgå idag.



Imorse då jag körde över "nyabron", som vi Borgåbor kallar den,
så bara måste jag köra bilen åtsidan och ta en morgontidig bild.
Klockan visa 07:20....
Det ser man av att solen kastar långa skuggor av strandbodorna i ån.

Inga turister... bara Borgåbor som skynda till jobb.
Egentligen så kunde jag ha fortsatt fota staden i morgonsolen men jobbet kalla...
man kan ju inte komma direkt till kaffepausen heller.. ;)


Jobbdagen tog slut och av olika orsaker så hamna jag med strandvägen mot sjukhuset..
Och vad hitta jag där i strandgräset. Igen bilen åtsidan.
Och vet ni dehär sötnosarna de jobbar åt Borgå stad!!
Månne de är inbjudna sen när staden håller julfest för sina anställda...
Svenska förstod de iallafall inte, för jag försökte övertala att de skulle komma närmare kameran..
Han som cykla förbi trodde välan jag var en "kettutyttö" som tänkte släppa dom fria..




Visst sägs det att ALLT ytterom ring3 är LAAANDE, och när det kommer till Borgå så måste det ju stämma, för dehär ståtliga djuren... de finns ca.2km från Borgå centrum.
Alltså mellan stans busstation och kretssjukhuset....... ;)

2 kommentarer:

  1. Jee, mikä villieläin metsässä. ;) kauniita kuvia kauniista porvoosta. Mukavaa juhannusta sinulle!

    SvaraRadera
  2. Att få möte med en sådan där på landsvägen skulle ju vara spännande... :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...