fredag 21 juni 2013

Blommor under dynan....

Tänker du plocka 7st ängsblommor för att sätta under dynan?
Endel säger nog det skall vara 9 st.

Kanske det visar bättre och tydligare resultat ju mera grödor man har,
vad vet jag.

Jag har en gång som vuxen,(och skild)
plockat med min väninna en bukett ängsblommor.
Som jag inte placera under dynan,
för jag kojsa den midsommaren på soffan i hennes vardagsrum.

Vi hade suttit och petat en och annan pinne i brasan innan läggdags.
Prata, drack vin och förbättra världen..

Buketten den fanns på soffbordet,
i en vas då när natten övergick till morgon.
(wow det låter som en Tomas Ledin)

Mycket senare vakna jag av att husvärden fick för sej att spela musik,
och dansa runt (ensam) i sina kallsingar mitt i vardagsrummet.
En äkta Rönnerdal alltså.
Han hade glömt att jag sov på soffan deras.


Svårt att säga vem av oss som var mera generad ;)
Det är nu mer än 10år sedan,
så det "brottet" är preskriberat.

Men som sagt vad som helst kan hända en midsommarnatt. Om man bara tror.....
Det lär ju också bli prinsar av kyssta grodor, så vem vet.....


                                    TREVLIG MIDSOMMAR TILL ER ALLA!
                HYVÄÄ JA HAUSKAA JUHANNUSTA TEILLE KAIKILLE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...