torsdag 14 mars 2013

Flitens lampa lyser....

Sy/blogghörnan fick sin facelift idag.


Min handyman skruva fast de vita hyllorna...
Först efter utfört arbete så undra han vad var meningen med dethär bytet.
-fel färg! var mitt svar, och han fråga inget mera.
Jag har definitivt lyckats med skolningen till 88%...

Undrar bara i vilket skede jag skall upplysa honom om att vi behöver en ny byrå där också.


I samma veva så ville jag inte heller ha den gamla lampan,
utan grävde i klädrummet och hitta en gammal lampfot.
Lampskärmar är något jag faktiskt äger..så en ny djupdykning i klädrummet.
(som nu då absolut måste städas)

Symaskinshuvan är inte riktigt färdig, fållen fattas...
FÖRE

Så nu är det bara att invänta den OTROLIGA sy / blogglusten...
För nu ser ni väl skillnaden ;)


******samma på finska ********




Tänään se suuri ompelu/blogi nurkkauksen facelift sitten tapahtui.
MrJärki ruuvasi ne uudet hyllyt paikoilleen. Ihmetteli kyllä kovasti miksi piti vaihtaa...
Mutta vastaukseni että väärä väri riitti hänelle.....

Vaatehuoneen kätköistä löytyi uusi lamppu ja ompelukone sai puolivalmiin hupun.

Elikä nyt sitten vain ompelemaan tai teidän blogeja lukemaan
EFTER
Dethär är utsikten från sybordet idag!
Tänään tämä oli se mitä näkyi vierashuoneen ikkunasta.

2 kommentarer:

  1. Han verkar verkligen vara ganska färdigskolad gubben din. Enorm skillnad på hörnan. Snyggt med vita hyllor...Som jag skrev i dagens inlägg är utsikten viktig då man arbetar (vare sig man syr eller bloggar)

    SvaraRadera
  2. O ja, mycket bättre efter omförvandlingen.
    Snö tycks det nog finnas hos alla.
    Trevlig kväll!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...