torsdag 24 januari 2013

Torka vackert.

Stora Planthuset sålde hortensia "billigt".
Två vita och en lite svagt blåfärgad behövde jag.

Och en annan grönväxt blev det också,
men den stackarn går väl samma väg som alla mina blommor.
En säker och plågsam död tillmötes!

Av Hortensian gjorde jag en blomkrans,
som jag nu hoppas att torkar vackert.

Om inte dethär lyckas så målar jag en tavla dit,
det tammetusan kommer att pigga upp utrymmet ;)


******* samma på finska ************



******* samma på finska ************


Plantagen kanta asiakas saa ostaa "halvalla" hortensiaa.
Kaksi valkoista ja yksi sinertävä tuli ostoskoriin,

Hortensian kukista tein sitten kranssin,
ja nyt vain odottelen että se kuivuisi tosi nätiksi.
Just nyt se on sellainen puolikuiva ja nuutunen hässäkkä.
Olisi tarkoitus saada se khh seinälle,
siellä on harm/valk raidallinen tapetti.
Ja minun mielestä se piristäisi.
Jos ei onnistu...
niin maalaan sinne taulun,
ja jumapliuta se ainakin piristäisi tilan ;)



4 kommentarer:

  1. Den kransen har du glädje av länge... Köpte en vit idag oxå..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Åh, så vacker krans du bundit! Den kommer nog att bli fin. Jag köpte en rosa Hortensia igår :)
    kram Tini

    SvaraRadera
  3. Fin krans du gjort, nu håller vi tummarna att den torkar vackert.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  4. Voi kuinka kaunis kranssi, toivotaan että kuivuu kauniisti. Tänään kävin minäkin hakemassa vaaleanpunaisen hortensian :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...