söndag 9 december 2012

Flaggband on lippunauha.

Och så gick det då nästan en vecka igen....

Det har varit skönt med lite långledigt.
Så mycket julfix har det inte blivit...
fast jag fick nog en spark i ändan från Borgå hållet
att inläggen kommer onödigt glest ;)

Så jag tog mej i kragen, och gjorde ett flaggband.
Hahaaa Sussi... kolla lite..
två flaggor har handbroderad text AV MEJ
(för två år sen...)

Igår baka jag pepparkakor med en 5åring.
Det gick hur bra som helst!
Tills sista plåten brann,
och hela huset har luktat illa ett dygn.

Annars har jag också bevisat hur lat jag kan vara.

Sökte min rödrutiga julduk heeeelt desperat.
Tills jag hitta den i bottnet på tvättkorgen,
otvättad förstås. Alltså nästan ett år!!!
Som sällskap hade den iallafall en svart socka...Vems månne?

Jag är en skam för hela kvinnosläktet!
Orsaken till den långa väntetiden att bli tvättad,
var (troligen) två stora stearinfläckar.

Nu tog jag bort dom på 5min.
Hushållspapper och stryklodet!! Suck!


Nå.. nu har jag då städat tvättkorgen iallafall.
Vi kan fira jul där i värsta fall :))




                                  ********samma på finska ***********

Ja niin siinä vierähti taas viikko, tästä on tullut tälläinen kerran viikossa blogi.

Kaikki muut päivittä kaikkea kivaa ja kaunista joka päivä,
paitsi minä.
Ei ole oikein ollut mitään mitä näyttää..
Kun ne hitsin piparitkin paloi...

Ja yksi keittiön joululiina oli mystisesti kadonnut. Kunnes sen sitten löysin vahingossa pyykkikorista.
Siellähän se oli majaillut melkein vuoden... yhden mustan sukan kaverina!!! Kenenköhän?
Ja tästä hyvästä vissiin onnistuin menettää "vuoden täydellinen emäntä" palkinnon ;)

Syy tähän pitkään pyykkikorinpohjalla hauduttamiseen taisi olla 2 ISOA steariini tahraa.
Mitkä poistin nyt viidessä minutissa....
Talouspaperilla ja silitysraudalla.

Mutta onpahan pyykkikori joulusiivottu pohjaan asti tänä vuonna. Jos ei muuta niin vietetään joulu siellä :)

Olen kyllä jotain kivaakin tehnyt tänään.
Keksin tehdä jouluisen lippunauhan!
Ja kivastihan se nyt piristää olkkarin verhon.




9 kommentarer:

  1. Fint flaggband du gjort och en söt header :)
    Bra att duken hittades, hihi ..
    Ha en fin ny vecka!
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Snyggt band. Skulle gärna ha en men är så usel att sy (och inte har jag tid heller),,,Vackert med broderiet!

    SvaraRadera
  3. Det där med julduken är du inte ensam om, om de blivit stearinfläckar på, så det är underligt att man drar sej för att fixa det fast det är så lätt. Flaggbandet blev fint.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  4. Jättefint flaggband!
    Kan känna igen mig i det där om julduken ;)
    Varför gör man inte saker genast, kan man ju undra, det vore ju så mycket smartare.
    Ha det så gott!

    SvaraRadera
  5. Du hittade julduken iaf bättre sent än aldrig ;).
    Vilket fint flaggband du gjort :)
    Ha det gott
    Kram Erica

    SvaraRadera
  6. Va jag har väntat, har kollat din blogg alla dagar. Skönt att veta att man int behöver göra så mycket när man är ledig, ska nämligen få semester. Du har nog så snyggt hela tiden att du kunde fira jul alla veckor, o då menar jag inte i tvättkorgen

    SvaraRadera
  7. Haha.. mulla on pyykkikorissa yksi neule viime talvelta.. muka niin vaikeeta pestä :D

    SvaraRadera
  8. oj jösses,jag har helt glömt att svara på din fråga! De små julgranskulorna kommer från Sunds trädgård i Jeppis!
    Duktiga du som ORKAR brodera, det förlåter ju väl också att duken låg länge i tvättkorgen,hih! Händer nog här också att något lakan kan vara borta i flera månader :/

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  9. Känner väl igen fenomenet med julduken....det är precis lika i Sverige ha ha...Urfint flaggband, du kan du =)
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...