torsdag 29 november 2012

Musik video :)

Jag har inte precis medvind just nu...
allt jag tar för mej så bär åt fanders!!

Men idag så börja lillajulspyntet hos oss.
En orsak är lillajulsfest på jobbet imorgon,
och det KAN hända att jag tomtar på loftet
och inte orkar pynta på lördag.

Fönster stjärnorna är på plats.
Mitt jul-land är också "framdukat".
Tidigare har det funnits på ett lägre bord i vardagsrummet.
MEN nu är orsaken en 80cm liten som säger ajajaj och tar sej i örat själv..
och rör med andra handen.
Mina VilleroyBoch tomtar finns alltså högre upp i år.

Igår morse då jag körde genom tomma,
och vackra lilla juldekorerade Borgå till jobb.
Så tänkte jag att nu skall jag filma med mobilen huvudgatan och bron.
Musiken var fin och jag filma genom hela stan.
Filmen blev så fin, tänkte sätta den här
MEN
jag sjunger själv med. HÖGT OCH TYDLIGT,inte vackert!!
Så God Lilla Jul bara :) och kom själv och titta på våran stad.

*********** samma på finska *********


Täällä ei mikään toimi taas...
Jotain pientä tuli laitettuu esille jo tänään, koska huomenna on firman pikkujoulut.
Ja siinähän voi käydä silleen että ei vaikka millään jaksa lauantaina ;)

Oma pieni joulumaa on myös esillä jo, tosin korkeammalle kun yleensä.
Syy on 80centtinen joka paikalle ehtivä pieni poika.

Eilen aamuna kun ajoin töihin aivan tyhjän kaupungin läpi niin keksin kuvata muutaman korttelin pääkatua.
Porvoo on niin kaunis jouluna.
Kännykkä ylös ratille (taitaa olla kielletty) ja kuvaus päälle.
Radiostakin tuli niin kaunis kappale taustaksi.
Filmipätkästä tuli tosi hieno!
Meinasin oikein tännne laittaa.
MUTTA!!
Minä "tållå" laulan! Kovaa ja nuotin vierestä ja vähän omilla sanoilla.
Että sillee :)

Niin että Hyvää Pikkujoulua vain :)


6 kommentarer:

  1. Oisit nyt laittanut sen videon :D

    Hauskaa pikkujoulua!

    SvaraRadera
  2. Så vackert jul-landskap du ordnat! Hade nog varit roligt att se ditt videoklipp :)
    Ha en trevlig dag i snöyran!
    kram Tini

    SvaraRadera
  3. Så fint du har pyntat! Jag säger som de andra, den videon hade vi gärna sett ;)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Det var som sjutton vilket fint jul-land du har lagat.
    Instämmer med de övriga om videoklippet.

    Trevlig torsdagskväll,
    kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  5. Den videon MÅSTE du låta oss se, pliiiis :D ????
    Otroligt fint pyntat!!!

    Ha det bra på festen ;)!

    SvaraRadera
  6. Det där med ett litet julland är en trevlig idé. Vi brukar göra så till påsk, bara ta fram vissa saker och placera dem på ett och samma ställe så de bildar en "ö" :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...