torsdag 20 september 2012

Omålad byrå => vitmålad!

Sovrums byrån mötte den vita penseln i veckan.

Och ni vet ju att jag får inte måla inomhus...
så jag vänta att MrJärki åkte på 2 dagars skolning...

Och sååå jag målade
och sydde då när målningen behövde torka.
Och sen i ilfart till jobb på kvällstur.

Jag är nöjd med slutresultatet...
Fast min tidtabell inte höll..
och det av många olika orsaker.

Hade så hoppats få den på plats innan
karln min klev in genom dörren, men men...

Vi bor nog ihop ännu!!




Makuuhuoneen lipasto oli maalin tarpeessa.
Mutta koska MrJärki ei anna minun maalata sisällä...
niin pitihän se silloin tapahtua kun hän oli 2 päiv. koulutuksessa.
Luulisi nyt että  mies jo ymmärtää jättää tällaiset reissut väliin, kun aina sitten kotona tapahtuu vaikka mitä. Minun mielestä hän ei voi edes olla yllättynyt enää..
Mokoma jaksaakin piikitellä siitä vanhasta jutusta kun hän oli saksan lentokentällä,
ja kännykkä ilmoittaa että kotona palaa!!!!!
Pitääkö nyt sellaiset herkät systeemit olla kotona ..ettei "avokki" voi kotiintulo pullat leipooa....;)

Se siitä... lipasto on maalattu eikä parketissa ole tippaakaan.... Olen niiin tyytväinen TAAS :)




5 kommentarer:

  1. Siitä tuli kuin uusi! :) Sata kertaa parempi!!

    SvaraRadera
  2. Vautsi vad fin den blev.. Den lyser upp hela rummet !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Aaa...vitt är så fiint! Den blev helt superfin. Hoppas Mr Järki oxå sker skillnaden och gillar det hans er! ;)

    SvaraRadera
  4. Så flitig du varit och jättefin blev byrån! Tur att det finns vit målfärg :)
    Ha en skön helg!
    kram Tini

    SvaraRadera
  5. Så håret klaara sig denhärgången? Blev de nån färg över att måla din julrehn också ? Hälsningar från barkaby. ;)...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...