torsdag 30 augusti 2012

Det är så man skäms!

I år så har jag minsann inte lyckats med mina sommarblommor.


Pelargonerna i köksfönster lådorna,
som gått en långsam och plågsam död tillmötes.
Och minsann lite pinsam också,
tänker absolut inte visa dom på bild. Det räcker att byborna skall måsta se dom.

Men jag tappa lusten,
när dom inte växte som i I FJOL. (klick)

Samma öde gällde också pelargonerna på terasserna.
Sett ut som julstjärnor i majmånad heeela jäkla sommaren!!
Med andra ord så har dom tydligen avspeglat värdinnan....

Men nu jäklar anamma
så blommor allt så fint som finns på trappan.
I mina vilda drömmar i våras
så växte krassen vilt runt hela
cykeln.... jepp!
Bladen är mörkgröna och frodiga och fulla i blommor och knoppar.

Fast  frosten skall väl skörda dom innan jag hinner njuta av dom.
Och vid det laget så liknar vi varandra då igen ;)

Så... i år har jag lyckats endast med
ekollonen och lingonen och äpplena.









1 kommentar:

  1. Du får nog skylla på den usla sommaren, för mycket regn och för lite sol ..
    Men äpplen och lingon är ju inte heller att förkasta :)
    Ha en fin helg!
    kram Tini

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...